Ekoakcija: Sniježnica – planinska ljepotica
Jezero Sniježnica je vještačko jezero i prvobitno je namjenjeno za potrebe termoelektrane Ugljevik, međutim zbog sve veće potreba za pitkom vodom jezero se koristi i kao vodozahvat za opštinski vodovod Teočaka.
Cilj ekoakcije bio je da članovi i omladinski volonteri urade nešto korisno za lokalnu zajednicu i budu primjer kako se treba odnositi vodama i kako ih treba štititi.
Rafting klub Tuzlak je sa 40 svojih članova i volontera iz partnerskih udruženja Omladinski centar resursini centar i Omladinski centar Teleks, očistio priobalje i vodu jezera Sniježnica od ambalažnog i plutajućeg otpada, selektovao ga i adekvatno zbrinuo.
Ekoakcija je podržana od strane Ministarstva prostornog uređenja i zaštitu okolice.
CAT Bosna i Hercegovina
Tokom mjeseca aprila, nastavili smo sa našim redovnim aktivnostima u sklopu projekta „CAT – Bosna i Hercegovina“.
Naše mačke su nastavile da oduševljavaju javnost na društvenim mrežama.
Ukoliko još uvijek ne pratite naše mačke – pozivamo vas da to učinite na:
Facebook, Web Portal, Instagram i Youtube kanal.
Simulacija suđenja – Mladi za vladavinu prava, Mostar
Druga simulacija suđenja u sklopu projekta “Mladi za vladavinu prava” održala se u Student hotelu Mostar, gdje je deset mladih ljudi iz cijele Bosne i Hercegovine, okupljeno u dva tima, zajedno sa pravnim ekspertima pokazali svoje znanje u simuliranom sudskom procesu.
Projekat #mladizavladavinupravaLAB pruža priliku mladima da se kroz simulacije suđenja upoznaju sa vladavinom prava i uključe u procese reformi pravosuđa.
Projekat finansira Evropska unija u Bosni i Hercegovini, a implementiraju ga JaBiHEU i Omladinski resursni centar Tuzla – ORC Tuzla.
UNESCO „Govor mržnje u online medijima, medijska pismenost i pozitivni narativ“
U Sarajevu je održana prva radionica na temu “Govor mržnje u online medijima, medijska pismenost i pozitivni narativ” sa ciljem jačanja civilnog sektora da prepoznavanju štetan sadržaja putem digitalnih tehnologija.
Učesnici, predstavnici organizacija, inicijativa i udruženja mladih ljudi su kroz interaktivna predavanja prošli kroz najznačajnije teme medijske pismenosti.
#SocialMedia4Peace projekat finansira Evropska unija u Bosni i Hercegovini, a implementira UNESCO. Radionice relializira i sprovodi RepublicAgency.
Ispred Omladinskog resursnog centra Tuzla na radionicama je učestvovala Mirela Biković.
Počela je nova „CAT Digitalna Akademija“.
4 Instagram profila koja trebate zapratiti ako želite naučiti više o aktivizmu
Mladi ste? Provodite puno vremena na društvenim mrežama? Skrolanje na instagramu je dio vaše dnevne rutine?
Društvene mreže ne moraju uvijek biti “gubljenje vremena”, ako ih koristite na pravi način one vam mogu otvoriti vrata mnogo novih mogućnosti.
Umjesto da iz sjenke gledate kako mladi putuju svijetom, posjećuju razne seminare i konferencije, bave se aktivizmom, edukuju se na temu medijske pismenosti, kritikuju političke sistem, zašto ne biste svoju pažnju usmjerili upravo na profile koji vam nude jedno takvo iskustvo?
U sklopu CAT BiH Digitalne akademije nastale su 4 takve kampanje!
Inicijativa #CATBiH, pored prisutnosti na društvenim mrežama, paralelno radi i na terenskim aktivnostima sa mladima iz čitave BiH, te kroz različite angažmane poput edukacija, uličnih akcija, kreativnih radionica i akcija utiče direktno na promociju interkulturalizma i suživota u BiH i regionu.
- Budi IN – @cdmp_laktasi
Slogan “Budi in” ima dvojako značenje.
S jedne strane Budi in može se protumačiti kao biti u trendu, dok s druge strane Budi in može da znači budi uključen/a, pripadaj negdje – samim tim se daje osnova za socijalnu inkluziju.
Mladi ovom kampanjom žele na upečatljiv i moderan način reći da biti aktivista itekako jeste “cool” i u trendu.
Cilj kampanje je zainteresovati mlade na akciju i aktivno učešće u zajednici te dokazati da aktivnim djelovanjem ne razvijamo samo zajednicu, nego i sebe kao kompletnu i ispunjenu ličnost.
“Naravno doticaćemo se tema aktivizma i volonterizma kroz čitavu ovu priču, te pokazati kako da radom na sebi dođemo do izvanrednih prilika koje nismo ni sanjali, kao što je putovanje u stranu državu, upoznavanje novih kultura, sticanje novih prijateljstava, znanja i vještina. “ – izjavili su članova tima “Budi IN”.
Njihov tim čine 4 mlade, ambiciozne i prije svega kreativne osobe, koje su aktivni članovi svoje zajednice i volonteri Centra za djecu, mlade i porodicu Laktaši:
“Ako želite da se zabavite, družite, upoznate nove ljude i istovremeno doprinesete razvoju lokalne zajednice kao i svom ličnom razvoju onda je ovo poziv baš za vas. Ukoliko vam nešto od ovoga zvuči zanimljivo zapratite nas na instagram profilu @cdmp_laktasi, kao i na fejsbuk profilu Centar za djecu, mlade i porodicu Laktaši. Naš raznoliki tim će vas upoznati sa svim izvanrednim prilikama koje su prisutne.”
- Aktiviza – @_aktiviza
Nakon što su odlučili da će njihova kampanja biti posvećena mladim ljudima, uvidjeli su da je jedan od osnovnih problema njihov odlazak iz Bosne i Hercegovine i sve veća potraga za vizama za odlazak.
“Željeli smo da naša kampanja ponudi vizu za ostanak, a kao jedan od ključnih pokretača ostanka za nas je bio aktivizam i aktivno učešće mladih u promjenama na nivou njihovih lokalnih zajednica, ali i cijele države. Stoga, spojili smo aktivizam i vizu za ostanak i tako je nastala AktiViza. ”
Njihov cilj je prikazati pasivnim mladim ljudima sve benefite koje aktivizam za mladu osobu pruža. Nadaju se da će bar dio mladih kroz njihovu kampanju poželjeti biti aktivni član svoje lokalne zajednice, te da zajedničkim snagama nećemo više čekati da posljednji ugasi svjetlo i da ćemo sami sebi izgraditi svjetlo koje nam treba.
Naš tim sačinjen je od tri potpuno različite osobe, ne živimo u istim gradovima, imamo različita zanimanja, interesovanja, ali smo uvijek stava da upravo te različitosti doprinose našoj kampanji i činjenici da uvijek možemo sagledati situacije iz više uglova.
“Smatramo da nas mladi ljudi prate jer se suočavamo sa svakodnevnim problemima, donosimo stvarne priče, prepreke na koje nailaze mladi ljudi. Osim, problema i prepreka donosimo i rješenja, načine kako se aktivno uključiti, kako biti promjena koja nam treba, kako voljeti našu zemlju i sve različitosti u njoj.”
Tako da, svi oni mladi koji su u potrazi za ovim ovakvim pričama, pravo je vrijeme da ih pronađete i zaprate, biće dovoljno da otipkate @_aktiviza na svojim društvenim mrežama.
Aktiviza vas svakako očekuje!
- Ti si važna – @tisivazna
Cilj kampanje “Ti si važna” je pružiti podršku svim ženama koje su žrtve nasilja.
“Želimo da pomognemo ženama da pređu preko svojih strahova i prijave osobe koje ih maltretiraju, bez obzira da li je do nasilje fizičko ili psihičko. Da im pokažemo da one sebi moraju biti na prvom mjestu.” – izjavile su članice tima.
“Mladi treba da nas zaprate najpre kako bi i oni na taj način postali podrška žrtvama nasilja i naravno da se edukuju o nasilju i da pomognu ženama da prijave nasilnike. Svaki vid nasilja je nedopustiv i stalno moramo pričati o tome. Mi ovom kampanjom pokazujemo da smo podrška svim djevojčicama i ženama koje su žrtva nasilja.”
- Pod Tepih – @podtepih
Cilj kampanja “Pod Tepih” jeste osvijestiti mlade, ali i starije generacije, na sve probleme koji se gomilaju i koji nas guše, na trenutno stanje u državi, koliko moramo biti upoznati sa temama i situacijama sa kojima se svakodnevno susrećemo a nismo ni svjesni toga, počev od medijske pismenosti pa sve do politike.
Od toga potiče i specifičan naziv ove kampanje „Pod tepih“ gdje pokretači kampanje nastoje ohrabriti sve generacije- sve od mladih, da počnu gledati šta se nalazi u pod tepihom kojeg svakodnevno popunjavamo, a nemamo hrabrosti pogledati šta smo sve nagomilali ispod, te da je krajnje vrijeme za čišćenje.
“Smatramo da je ova kampanja novitet na društvenim mrežama jer se bavimo temama koje se dotiču svih naš bez tabua i predrasuda, nastojimo prikazati stvari baš onakve kakve jesu bez ikakvog uljepšavanja, sa nadom da ćemo prije svega osvijestiti mlade da počnu djelovati i za sebe i za dobrobit svoje države jer ipak budućnost ostaje na mladim ljudima.”
Naš skromni tim čine:
#VišeOdAktivizma
Ove medijske kampanje su realizovane zahvaljujući podršci Bosnia and Herzegovina Resilience Initative (BHRI), projekta kojeg implementira Međunarodna organizacija za migracije (IOM), a kojeg finansira Austrijska razvojna saradnja.
PodCat sa Malikom – 3. sezona
Gošća prve epizode treće sezone našeg PodCAT-a sa Malikom bila je Dijana Tepšić, diplomirana komunikologinja, magistrica Gender nauka, poduzetnica, urednica online magazina Ultra.ba, te osnivačica i kreativna direktorica Play Team agencije.
Dijana je zajedno sa Malikom razgovarala o svojim počecima, aktivističkom i volonterskom radu te o tome kako su je sva ta iskustva danas dovela do toga gdje jeste. Ako želite čuti više o Dijaninoj kultnoj emisiji “RECreativno sa Dijanom Tepišić”, o tome kako je raditi sa nekim od najvećih zvijezda Balkana i šta je to što Dijanu svaki dan dodatno motiviše, gledajte nas sutra u 20h.
EMISIJU MOŽETE POGLEDATI KLIKOM OVDJE.
Gošća druge epizode treće sezone našeg PodCAT-a sa Malikom bila je Mirjana Ćuskić, project menadžerica u Helsinškom komitetu za ljudska prava.
#bhri #iombih #creatingperspectives #ADA
Počela je 3. sezona #CatPatrola !
Gošća prve epizode Cat Patrole bila je Merima Habibović, mlada preduzetnica.
Selfie muzeji su veliki svjetski trend širom naše planete!
Zahvaljujući Merimi Habibović Bosna i Hercegovina se može pohvaliti da ima dva takva muzeja u Travniku i Sarajevu.
Selfie Museum spadaju u moderu umjetnosti i veliko su igralište za društvene mreže.
Merima je pravi primjer žene preduzetnice koja je svjetski trend pretvorila u uspješan biznis u BiH.
Adresa:
Travnik: Šehida 7
Sarajevo: Hamdije Kreševljakovića 7a
EMISIJU MOŽETE POGLEDATI KLIKOM OVDJE.
Sumeja je mlada nada, novo lice BH modne scene i gošća druge epizode Cat Patrole.
Svoj brend je pokrenula još u srednjoj školi, a samo ime brenda “Meyacota” joj se ukazalo u snu.
Modna dizajnerica Sumeja Arifović i voditeljica #CatPatrola Mirela Biković su izašle iz svoje zone komfora i napravile modnu reviju na jednoj od najpromjetnijih ulica grada Sarajeva.
Uživajte!
EMISIJU MOŽETE POGLEDATI KLIKOM OVDJE.
“Ovaj projekat je realiziran zahvaljujući podršci Bosnia and Herzegovina Resilience Initative (BHRI), projekta kojeg implementira Međunarodna organizacija za migracije (IOM), a kojeg finansira Austrijska razvojna saradnja.”
#bhri #iombih #creatingperspectives #ADA
IZBORI U BiH – Pod Lupom
Cilj okupljanja građana i građanki grada Tuzle tokom mjeseca aprila bio je izvršiti što je moguće veći pritisak na donosioce odluka na državnom nivou (PSBiH) da prije raspisivanja izbora usvoje naše prioritetne preporuke, koje se odnose na integritet izbornog procesa u BiH.
Krajnji tj. zakonski rok za raspisivanje opštih/općih izbora u BiH 2022. je 04.05.2022. godine.
Organizatori okupljanja bili su Koalicija Pod Lupom i REVOLT.